Column "Field experiences"

“Third landscape” and social networks: path of art history in high school


Abstract


Employing Social Networks as a tool to expand the teaching action, creating an environment free from the confines of school and open the contents of the global village.

Keywords

Educational Technology; IT; third landscape; social networks; art history; Entrepreneurship Education; Technology Enhanced Learning (TEL); Field Experience column

Full Text:

PDF (Italiano)


DOI: http://dx.doi.org/10.17471/2499-4324/151

References


Bertocco, D. (2010). L’onda di Civil Life. Una nuova didattica della cittadinanza attiva. Venezia, IT: Marsilio Editori. Retrieved from http://www.terzoveneto.it/UserFiles/ File/Pubblicazioni/Libro%20Civil%20Life.pdf#page=169

Bodei, R. (2001). L’estetica del brutto. Enciclopedia multimediale delle scienze filosofiche. Retrieved from http://www.emsf.rai.it/dati/interviste/In_153.htm

Bodei, R. (2001). L’estetica del bello e del sublime. Enciclopedia multimediale delle scienze Filosofiche. Retrieved from http://www.emsf.rai.it/dati/interviste/In_153.htm

Calvani, A., Fini, A., Ranieri, M. (2010). La competenza digitale nella scuola. Modelli e strumenti per valutarla e svilupparla. Trento: Erickson.

Clement, G. (2005). Manifesto del Terzo Paesaggio. Macerata, IT: Quodlibet.

Fini, A. & Cigognini, M. E. (eds.) (2009). Web 20 e social networking. Nuovi paradigmi per la formazione. Trento: Erickson.

Gui, M. (eds.) (2013). Indagine sull’uso dei nuovi media tra gli studenti delle scuole superiori lombarde. Regione Lombardia: ISBN: 9878890064265.

ISFOL (2013). Le competenze per vivere e lavorare oggi – Principali evidenze dall’Indagine PIAAC, ISFOL Research Paper 9. Roma, IT: Isfol. Retrieved from http://sbnlo2.cilea.it/bw5ne2/opac.aspx? WEB= ISFL&IDS=19566

Midoro, V. (2007). Quale alfabetizzazione per la società della conoscenza? TD-Tecnologie Didattiche, 41, 15 (2), 47-54. Retrieved from http://www.tdjournal.itd.cnr.it/files/pdfarticles/ PDF41/8_Midoro_TD41.pdf

Morin, E. (2000). La testa ben fatta. Riforma dell’insegnamento e riforma del pensiero. Milano, IT: Raffaello Cortina Editore.

Fini, A., & Cigognini, M.E. (2009). Web 2.0 e Social Networking. Trento, IT: Erickson.

Rheingold, H. (2003). Smart Mobs. Tecnologie senza fili, la rivoluzione sociale prossima ventura. Milano, IT: Raffaello Cortina.

Riva, G. (2010). I social network. Bologna, IT: Il Mulino.

Settis, S. (2012). Paesaggio costituzione cemento. Torino, IT: Giulio Einaudi Editore.

LETTURE CONSIGLIATE

D’Angelo, P. (2001). Estetica della natura. Roma-Bari: Editori Laterza.

Ferri, P. (2011). Nativi Digitali. Milano: Mondadori.

Vallerani, F. & Varotto, M. (eds.) (2005). Il grigio oltre le siepi. Geografie smarrite e racconti del disagio in Veneto. Padova, IT: Nuova Dimensione.

Wenger, E. (2006). Comunità di pratica. Apprendimento, significato e identità. Milano, IT: Cortina.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM

Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Copyright (c) 2015 TD Tecnologie Didattiche

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Italian Journal of Educational Technology (IJET) | ISSN (print) 2532-4632 | ISSN (online) 2532-7720