Column "Field experiences"

An e-learning model for training applicants for university entrance tests


Abstract


Example of the adoption of an e-learning model in a virtual classroom designed for preparing students intending to sit the compulsory test for admission to university.

Keywords

e-learning model; training; university entrance exam; Educational Technology; Technology Enhanced Learning (TEL); E-learning & Mathematics; Field experience column

Full Text:

PDF (Italiano)


DOI: http://dx.doi.org/10.17471/2499-4324/217

References


Adelsberger H.H., Collis B., Pawlowski J.M. (eds.) (2002). Handbook of information technologies for education and training. Berlin, Heidelberg: Springer.

Cantoni L., Tardini S. (2006). Introducing a Moodle LMS in higher education: the e-courses experience in Ticino (Switzerland). Je-LKS Journal of e-Learning and Knowledge Society, 2 (1) pp. 123-130.

Cantoni L., Botturi L., Succi C. (eds.) (2007). e-learning. Capire, progettare, comunicare. Milano: Franco Angeli.

McLeod D.B., Adams V.M. (eds.) (1989). Affects and Mathematical Problem Solving: a new perspective. New York: Springer-Verlag.

Moscucci M., Piccione M. (2003). Un prototipo di intervento sulle difficoltà in matematica. La matematica e la sua didattica, 17 (4), pp. 571-578. Moscucci M. (2008 a/b). Un percorso per la ricostruzione della relazione con la matematica (Parte prima/Parte seconda). L’insegnamento della Matematica e delle Scienze Integrate, 31A (4), pp. 309-333; 31A (5), pp. 407-428.

Moscucci M. (2009). Centralità dei nodi concettuali in un modello didattico per affrontare le difficoltà in matematica: pensiero aritmetico-algebrico. In R. Imperiale, A. Pesci, P. Sandri, P. Vighi (eds.). Atti del Convegno Nazionale GRIMeD 2009. Matematica e difficoltà n.16 (Castel San Pietro Terme, Bologna, 6-7 marzo 2009) Le competenze matematiche per l’identità, l’autonomia, la cittadinanza. Bologna: Pitagora, pp. 161-166.

Piccione M. (2009). Centralità dei nodi concettuali in un modello didattico per affrontare le difficoltà in matematica: pensiero geometrico. In R. Imperiale, A. Pesci, P. Sandri, P. Vighi (eds.). Atti del Convegno Nazionale GRIMeD 2009. Matematica e difficoltà n.16 (Castel San Pietro Terme, Bologna, 6-7 marzo 2009) Le competenze matematiche per l’identità, l’autonomia, la cittadinanza. Bologna: Pitagora, pp. 167-172.

Zan R. (2007). Difficoltà in matematica. Osservare, interpretare, intervenire. Milano: Springer-Verlag.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM

Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Copyright (c) 2015 TD Tecnologie Didattiche

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Italian Journal of Educational Technology (IJET) | ISSN (print) 2532-4632 | ISSN (online) 2532-7720