Column "Field experiences"

The Moodle platform in atypical mathematics university courses


Abstract


Report on experiences using the Moodle e-learning platform for university courses in mathematics history, mathematics education and teacher education. The objective was to stimulate students’ interest, develop their capacity to analyse topics in-depth, and foster their cooperation.

Keywords

moodle; university course ; Educational Technology; Technology Enhanced Learning (TEL); E-learning & Mathematics; Field experience column

Full Text:

PDF (Italiano)


DOI: http://dx.doi.org/10.17471/2499-4324/220

References


Bonotto C., Zuccheri L. (2003). Sulla formazione matematica degli insegnanti; esperienze delle sedi di Padova e Trieste. In F. Favilli (ed.). La formazione iniziale degli insegnanti di matematica in Italia. La Matematica e la sua Didattica, 4 (numero speciale), pp. 485-510.

Cigognini M.E. (2009). Mondi digitali, popolazione digitale e prospettive teoriche. In A. Fini, M.E. Cigognini (eds.). Web 2.0 e social networking. Nuovi paradigmi per la formazione. Trento: Erickson, pp. 17-46.

Paoletti G. (2007). Studiare dal web: vecchi e nuovi quesiti. FORM@RE, 51, URL: http://formare.erickson.it/wordpress/it/2007/editoriale-49/ (ultima consultazione agosto 2011).

Zuccheri L. (2003a). Problems arising in teachers’ education in the use of didactical tools. In M.A. Mariotti (ed.). Proceedings of the Third Conference of the European Society for Research in Mathematics Education, CERME3 (Bellaria, 28 febbraio - 3 marzo 2003). Pisa: Edizioni Plus, pp. 1-10, URL: http://www.dm.unipi.it/~didattica/CERME3/proceedings/Groups/TG9/TG9 _Zuccheri_cerme3.pdf (ultima consultazione agosto 2011).

Zuccheri L. (2003b). Esperienze di insegnamento dell’uso didattico di software di geometria dinamica a futuri insegnanti: problemi e prospettive. In: O. Robutti, M. Mosca (eds.). La formazione degli insegnanti: approccio didattico con le nuove tecnologie. I Convegno Nazionale delle Scuole di Specializzazione Indirizzo fisico-matematico-informatico (Torino, 8 maggio 2003). Milano: Ghisetti & Corvi, pp.88-92.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM

Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Copyright (c) 2015 TD Tecnologie Didattiche

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Italian Journal of Educational Technology (IJET) | ISSN (print) 2532-4632 | ISSN (online) 2532-7720