Column "Field experiences"

An experience in using concept maps in history education


Abstract


What problems arise when using concept maps for learning history? What are the dos and don’ts for overcoming those problems?


Keywords

Educational Technology; Technology Enhanced Learning (TEL); Field Experience column; IT; Open Educational Resources (OER); Conceptual maps

Full Text:

PDF (Italiano)


DOI: http://dx.doi.org/10.17471/2499-4324/230

References


Bateson G. (1984). Mente e natura. Milano: Adelphi.

Bianchi S.A., Crivellari C. (2003). Nessun tempo è mai passato. La mediazione didattica tra storia esperta e storia insegnata. Roma: Armando.

Brusa A. (1991). Il manuale di storia. Firenze: La Nuova Italia.

Cartiglia C. (2005). Storia Amica. Percorsi e strumenti del sapere storico. III volume. Dall’età napoleonica a oggi. Torino: Loescher Editore.

Girardet H. (2004). Vedere toccare ascoltare. L’insegnamento della Storia attraverso le fonti. Roma: Carocci.

Gineprini M., Guastavigna M. (2006). Mappe, complessità, strutture di comprensione. URL: http://www.noiosito.it/mcsc.htm (ultima consultazione maggio 2011).

Perticari P. (1996). Attesi imprevisti. Torino: Bollati Boringhieri.

Rigo R. (2005). Didattica delle abilità linguistiche. Percorsi di progettazione e di formazione. Roma: Armando.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM

Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Copyright (c) 2015 TD Tecnologie Didattiche

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Italian Journal of Educational Technology (IJET) | ISSN (print) 2532-4632 | ISSN (online) 2532-7720