Articles - Special Issue

The Orienta project


Abstract


Discussion of school and new technologies, with particular reference to the draft East, which adopts a constructivist approach to guidance through support to communities' of practice.

Keywords

e-learning; lessons online; frequency; Educational Technology; Technology Enhanced Learning (TEL);

Full Text:

PDF (Italiano)


DOI: http://dx.doi.org/10.17471/2499-4324/463

References


Boscolo P,. (1997), Psicologia dell’apprendimento scolastico. Aspetti cognitivi e motivazionali, Utet, Torino.

Calvani A., Rotta M., (1999), Comunicazione e apprendimento in Internet, Erickson, Trento.

Collins A., Brown J.S. & Newman S., (1989), Cognitive apprenticeship: teaching the craft of reading, writing and mathematics, in Resnick L.B. (Eds.) Cognition and Instruction: Issues and Agendas, Lawrence Erlbaum Associates, NJ, Hillsdale, pp.454-494.

Huteau M., (1999), Les méthodes d‘éducation à l’orientation et leur évaluation, L’orientation, n. 28, pp. 226-253.

Nota L. e Soresi S., (1999), L’indecisione scolastico-professionale nella scuola media, Psicologia e scuola (Suppl), n.95, pp. 191-200.

Nota L. e Soresi S., (2002), Il programma “Le scelte per il futuro: no problem!”, Psicologia e scuola (Suppl), n. 97, pp. 215-224.

Pontecorvo C., Ajello A.M., Zucchermaglio C., (1991), Discutendo s’impara, Nuova Italia Scientifica, Roma.

Pontecorvo C., Ajello A.M. & Zucchermaglio C., (1995), I contesti sociali dell’apprendimento, Ambrosiana- LED, Milano.

Rossi P.G., (2000), Dal testo alla rete, Technodid, Napoli.

Rosso L., (2000), Internet come sistema di protocolli e servizi comunicativi, in. Rossi P.G (a cura di), Dal testo alla rete, Technodid, Napoli, pp.169-183.

Talamo A., (1998), Apprendere con le nuove tecnologie, La Nuova Italia, Firenze.

Varisco B.M., (2000), Costruttivismo sociale ed approccio situato all’apprendimento come framework alle pratiche didattiche con le nuove tecnologie, in Albanese O., Migliorini P. e Pietrocola G. (a cura di), Apprendimento e nuove strategie educative, Edizioni Unicopli, Milano, pp.53-76.

Wilson B.G., (1996), What is a constructivist learning environment?, in. Wilson B.G. (ed.), Constructivist learning environment, Educational technology pubblication, NJ, Englewood Cliffs, pp.3-8.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM

Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Copyright (c) 2015 TD Tecnologie Didattiche

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Italian Journal of Educational Technology (IJET) | ISSN (print) 2532-4632 | ISSN (online) 2532-7720