Articles - Special Issue

Educational Technology: a project for initial teacher training to promote awareness of a new discipline


Abstract


Experience in training teachers to address science graduate school specializing in Campania, with particular reference to the role of Educational Technology as a subject sector consolidated.

Keywords

Educational Technology; Technology Enhanced Learning (TEL); Teacher Education

Full Text:

PDF (Italiano)


DOI: http://dx.doi.org/10.17471/2499-4324/478

References


Calvani A., Rotta M. (1999), Comunicazione e apprendimento in Internet. Didattica costruttivistica in rete, Centro Studi Erickson, Padova.

Chiappini G. (2001), Laboratorio di Matematica e Tecnologia, in Atti del XXII Convegno Nazionale sull’Insegnamento della Matematica UMI-CIIM, Ischia (Napoli), 15-17 novembre 2001, pp. 55-66.

Kaye A. (1994), Apprendimento collaborativo basato sul computer, TD - Tecnologie Didattiche, n. 4, pp. 9-21.

Manca S., Persico D., Sarti L. (2003), Interesse e resistenze nei confronti dell’online nella formazione iniziale degli insegnanti, in (a cura di Andronico A., Dettori G., Ferlino L., Olimpo G.) Atti del convegno Didamatica 2003, Genova 27-28 febbraio 2003, pp. 408-415.

Olimpo G. (1993), Nascita e sviluppi delle Tecnologie Didattiche, TD - Tecnologie Didattiche, n. 1, pp. 23-34.

Olimpo G. (2003), Intervento alla Tavola Rotonda “Dieci anni di Tecnologie Didattiche”, in (a cura di Andronico A., Dettori G., Ferlino L., Olimpo G.) Atti del convegno Didamatica 2003, Genova 27-28 febbraio 2003, pp. 622-624.

Sassi E., Olimpo G. (1999), The Role of Experimental Work and Information and Communication Technologies in Science Learning, in Proceedings of the Conference Teacher Training and Information Technology, Lisboa, Forum Educaçao.

UMI (2001), Atti del XXII Convegno Nazionale sull’Insegnamento della Matematica “Quale matematica per i ragazzi futuri cittadini nell’Europa del terzo millennio?”, Ischia (Napoli), 15-17 Novembre 2001.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM

Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Copyright (c) 2015 TD Tecnologie Didattiche

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Italian Journal of Educational Technology (IJET) | ISSN (print) 2532-4632 | ISSN (online) 2532-7720