Articles - Special Issue

Online teacher training in the Veneto SSIS


Abstract


Description of an experimental e-learning for initial teacher training.

Keywords

Educational Technology; Technology Enhanced Learning (TEL); Teacher Education; ssis online;

Full Text:

PDF (Italiano)


DOI: http://dx.doi.org/10.17471/2499-4324/484

References


Banzato M. (2002), La SSIS ONLINE: un modello formativo e didattico di e-learning, I Quaderni della SSIS, n. 4, Università Ca’ Foscari di Venezia.

Binetti P., Pantalti I., Santini D. (1999), Il tutorato. Modelli ed esperienze nella didattica universitaria, Società Editrice Universo, Roma.

Brown A. L., Campione J.C. (1990), Communities of learning and thinking or A context by any other name, Human Development, 21, pp. 108-125.

Manca S., Sarti L. (2001), Il rapporto tra comunità virtuale e apprendimento, in Biolghini D. (a cura di) Comunità in rete e Net learning. Innovazione dei sistemi organizzativi e processi di apprendimento nelle comunità virtuali, ETAS-RCS, Milano, pp. 3- 19.

Midoro V. (1999), Come cambiano gli insegnanti e la loro formazione, TD - Tecnologie Didattiche, n. 18, pp. 51-58.

Midoro V. (a cura di) (2002), Elearning. Apprendere insieme in rete. Teoria e prassi della formazione in rete, Menabò, Ortona (CH).

Margiotta U. (1998), L’insegnante di qualità. Valutazione e Performance, Armando, Roma.

Margiotta U. (a cura di) (1997), Pensare in rete. La formazione del multialfabeta, CLUEB, Bologna.

Persico D. (1999), La telematica per i docenti. Quali contenuti?, TD - Tecnologie Didattiche, n. 18, pp. 4-11.

Trentin G. (2002), Dalla formazione a distanza alle comunità di pratica attraverso l’apprendimento in rete, TD - Tecnologie Didattiche, n. 20, pp. 21-29.

Scardamalia M., Bereiter, C. (1994), Computer-support for knowledge building communities, The Journal of the Learning Sciences, n. 3, pp. 265-283.

Wenger E. (1998), Communities of practice, Cambridge University Press, Cambridge.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM

Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Copyright (c) 2015 TD Tecnologie Didattiche

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Italian Journal of Educational Technology (IJET) | ISSN (print) 2532-4632 | ISSN (online) 2532-7720