Articles - Special Issue

Story of an Education Technology course and the lessons that can be drawn


Abstract


Report of two courses on TD carried out under the School of Specialization for Secondary Teaching (SSIS) Liguria: "Multimedia 'in education" and "Educational Technology".

Keywords

Educational Technology; Technology Enhanced Learning (TEL); Teacher Education

Full Text:

PDF (Italiano)


DOI: http://dx.doi.org/10.17471/2499-4324/485

References


Banzato M. (2003), La SSIS ONLINE del Veneto, TD – Tecnologie Didattiche, n. 29, pp. 55-65.

Biondi G. (2002), Dalla BDP a INDIRE, un istituto impegnato nella creazione di servizi di supporto alla scuola e nella formazione dei docenti, in Persico D. et al (a cura di), Atti multimediali del convegno TED 2002, http://www.ted-online.it/atti2002bis/ index.htm (visto il 22 Luglio 2003).

Ferraris M., Manca S. (2000) Scusi, di che cosa si occupano le tecnologie didattiche?, TD – Tecnologie Didattiche, n. 20, pp. 4-13.

Ferraris M. (2000), Corso di tecnologie didattiche. SSIS Liguria. Rapporto Finale, Rapporto Tecnico ITD/CNR n. 5/00.

Manca S., Persico S., Sarti L. (2003a), Interesse e resistenze nei confronti dell’online nella formazione iniziale degli insegnanti, in Andronico A., Dettori G., Ferlino L, Olimpo G. (a cura di) Atti di Didamatica 2003, pp. 408-415.

Manca S., Persico S., Sarti L. (2003b), “In rete è meglio?”. Un’indagine sugli atteggiamenti nei confronti dell’apprendimento online, presentazione al workshop “Weblearning: modelli e teorie”, AICA 2003, Trento, 15- 17 settembre 2003.

Marucci G., La Torre D. (2003), Le TIC nei percorsi formativi delle SSIS, TD – Tecnologie Didattiche, n. 29, pp. 19-24.

Russo E., Mastroianni M. B., Sassi E. (2003), Tecnologie Didattiche: un progetto di prima formazione insegnanti per favorire consapevolezza di una nuova disciplina, TD – Tecnologie Didattiche, n. 29, pp. 11-18.

Wenger E. C. (1998), Communities of practice. Learning, meaning, and identity, Cambridge University Press, New York.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM

Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Copyright (c) 2015 TD Tecnologie Didattiche

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Italian Journal of Educational Technology (IJET) | ISSN (print) 2532-4632 | ISSN (online) 2532-7720