TD and Disabilities

Autism: the experience that teaches


Abstract


Description of experience on support training conducted within the School of Specialisation Teaching (SSIS) in Liguria, with special reference to autism.

Keywords

Educational Technology; Technology Enhanced Learning (TEL); Teacher Education; autism;

Full Text:

PDF (Italiano)


DOI: http://dx.doi.org/10.17471/2499-4324/486

References


Bartlett F. C. (1958), Thinking, Basic Books, New York.

Biklen D., Cadei P., Benassi F. (1999), La Comunicazione Facilitata, Omega Edizioni, Torino.

Canestrari R. (1994), Psicologia generale e dello sviluppo, CLUEB, Bologna.

Canevaro A., Balzaretti C., Rigon G. (1996), Pedagogia Speciale dell’Integrazione, La Nuova Italia, Firenze.

Crossley R. (1990), Communication training involving facilitated communication, presentato alla Annual Conference of the Australian Association of Special Education, Canberra, Australia.

Damiani M. (1999), Comunicazione Facilitata e autismo: esperienze nella scuola. Dal computer all’importanza della relazione, in Tronconi A. (a cura di), Atti del 6° Convegno Nazionale Informatica, Didattica, Disabilità, Andria (Bari), 4- 5-6 novembre 1999.

Peeters T. (1996), Autismo: Orientamenti Teorici e Pratica Educativa, Phoenix Editrice, Roma.

Piaget J. (1973), La nascita dell’intelligenza nel bambino, La Nuova Italia, Firenze.

Schopler E., Lansing M., Reichler M., Marcus L. (1991), Strategie educative nell’autismo (introduzione al metodo TEACCH), Masson, Milano.

Schopler E., Lansing M., Reichler M., Marcus L. (1995), Attività Didattiche Per Autistici, Masson, Milano. Williams D. (1992), Nessuno in Nessun Luogo, Guanda, Parma.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM

Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Copyright (c) 2015 TD Tecnologie Didattiche

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Italian Journal of Educational Technology (IJET) | ISSN (print) 2532-4632 | ISSN (online) 2532-7720