Articles - Special Issue

Children and computers: how to change the way you play and learn


Abstract


New technologies and changes in learning and play in children 'preschool

Keywords

Educational Technology; Technology Enhanced Learning (TEL); Europe; Children and computers; play; learn; new technologies;

Full Text:

PDF (Italiano)


DOI: http://dx.doi.org/10.17471/2499-4324/547

References


Cangià, C., Un’architettura tutta da inventare, in Didattica e Nuove Tecnologie, n. 1/1996, pag. 6-9.

Chioccariello, A., Il computer nella scuola dell’infanzia, in TD - Tecnologie Didattiche, n. 2/2000, pag. 36-43.

Fasce, M., Come la sabbia, manipoliamo il computer. Il pasticciamento e l’interazione tra pari alla macchina nella scuola dell’infanzia, Atti del convegno TED, Genova 12-14 febbraio 2001, pag. 329.

Gardner, H., Frames of mind. The theory of multiple intelligences, Basic Book Inc., New York (tr. it. Formae mentis. Saggio sulla pluralità delle intelligenze, Feltrinelli, Milano, 1983.

Hawkins, D., The informed vision, Agathon Press Inc. 1974 (tr. it. Imparare a vedere. Saggi sull’apprendimento e sulla natura umana, Loescher, Torino, 1979).

Maragliano, R., Manuale di didattica multimediale, Laterza, Roma, 1998


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM

Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Copyright (c) 2015 TD Tecnologie Didattiche

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Italian Journal of Educational Technology (IJET) | ISSN (print) 2532-4632 | ISSN (online) 2532-7720