The talking book


Abstract


Description of an instrument to support teaching and rehabilitation of reading and writing problems: the software "Talking Book".

Keywords

Educational Technology; Technology Enhanced Learning (TEL); Educational Software; Information and Communication Technology (ICT);

Full Text:

PDF (Italiano)


DOI: http://dx.doi.org/10.17471/2499-4324/705

References


Baddeley A. D.(1986), Working Memory. Oxford: Oxford University Press.

Coltheart M. (1978), Lexical access in simple reading tasks. In G.Underwood (ed.) Strategies of Information Processing. New York, Academic Press.

D’Amico A., Scalisi T.G., Longoni A.M. (1995), Sperimentazione di un sistema multimediale per l’apprendimento della lettura e della scrittura, Riassunti delle comunicazioni del Congresso Nazionale AIP, Sezione Ricerca di Base in Psicologia, Cesena, 18-20 Settembre.

D’Amico A., Scalisi T.G., Longoni A.M., Renzi P. (1995), Il libro parlante, un sistema multimediale per l’apprendimento dellla lettura e della scrittura, 4° Convegno Nazionale Informatica, Didattica e Disabilità, Vol 1.

Job R., Sartori G., Masterson J., Coltheart M. (1983), Developmental surface dyslexia in Italian. In R.N. Malatesha & H.Whitaker (eds.) Dyslexia: a Global Issue. The Hague, Martinus Njihoff Publishers.

Sartori G. (1984), La lettura, Bologna, Il Mulino.

Scalisi T.G., Berardi C. (1992), Effetti di omofonia nel riconoscimento di parole e frasi: confronto tra bambini italiani di età diversa. Archivio di Psicologia, Neurologia, Psichiatria, LIII, 77-89.

Scalisi T.G., D’Amico A., Renzi P., Longoni A.M. (1993), Un intervento riabilitativo mediato dal computer su un caso di dislessia evolutiva. Riassunti delle comunicazioni del XII CongressoNazionale della Divisione Ricerca di Base in Psicologia, Roma, 29 settembre 2 ottobre.

Scalisi T.G., D’Amico A., Renzi P., Longoni A.M. (1995), Costruzione e sperimentazione di un software per l’intervento riabilitativo sui disturbi di lettura in età evolutiva, Fioretto F., Saba A., Tartara G., Tesio E. (ed), Atti del 3° Convegno Nazionale Informatica, Didattica e Disabilità, Vol 2.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM

Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Copyright (c) 2015 TD Tecnologie Didattiche

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Italian Journal of Educational Technology (IJET) | ISSN (print) 2532-4632 | ISSN (online) 2532-7720