Column "Field experiences"

Beyond borders, let’s cultivate relationships!


Abstract


How technology-supported skills training can facilitate the inclusion of young migrants at school.

Keywords

Inclusion; Competence; Technology supported learning; Migrant emergency; Educational technology.

Full Text:

PDF (Italiano)


DOI: http://dx.doi.org/10.17471/2499-4324/865

References


Batini F. (2013). Insegnare per competenze 02. Torino, Italia: Loescher.

Batini F. (2014). Parlo, leggo, scrivo: Percorsi per competenze Asse dei linguaggi. Torino, Italia: Loescher,.

Booth T., & Ainscow M. (2008). L'index per l'inclusione, Promuovere l'apprendimento e la partecipazione nella scuola. Gardolo, Italia: Edizioni Erickson.

Di Mele L., Rosa A., & Cappello G. (2008). Video education, guida teorico-pratica per la produzione di video in ambito educativo. Gardolo, Italia: Edizioni Erickson.

Favaro G. (2011). A scuola nessuno è straniero. Firenze, Italia: Giunti.

Ranieri M. (2005). E-learning: modelli e strategie didattiche. I quaderni di Form@re 3. Gardolo, Italia: Edizioni Erickson.


Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM

Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Copyright (c) 2016 Anna Lorena Luperto

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Italian Journal of Educational Technology (IJET) | ISSN (print) 2532-4632 | ISSN (online) 2532-7720