The orientation model "in rooms"

Main Article Content

Marco Brambilla
Stefano Castelli
Luca Vanin

Abstract

Needs analysis in training graduate distance. The contribution descriz qualitative research based on analysis of online messages produced by all persons who have indicated their intention to join a degree course in Social Psychological Research Disciplines Universita 'di Milano-Bicocca.

Article Details

Section
Articles - Special Issue

References

Barker P. (2002), On Being an online tutor, Innovations in Education and Teaching International, vol. 39, pp. 3-13.

Benigno V., Trentin G. (2000), The evaluation of online courses, Journal of computer assisted learning, vol.16, pp. 259-272.

Biolghini D., Cengarle S. (2000), Net Learning. Imparare insieme attraverso la rete, Etas, Milano.

Calvani A., Rotta M. (2000), Fare formazione in internet. Manuale di didattica online, Erickson, Trento.

Castelli S., Vanin L., Brambilla M. (2005), Customer satisfaction e valutazione della formazione a distanza. Il Consorzio Nettuno e Il Corso di laurea in discipline della ricerca psicologico sociale in P. Boscolo, S. Roncato, F. Zambelli (a cura di)Verso una nuova qualità dell’insegnamento e apprendimento della Psicologia, I° Convegno di Didattica della Psicologia, pp. 243-251.

Colorni A. (2002), Web learning: esperienze, modelli e tecnologie, Mondo digitale, vol. 1, pp. 4-15.

Fata A. (2004), Gli aspetti psicologici della formazione a distanza, Franco Angeli editore, Milano.

Hara N., Bonk C., Angeli C. (2000), Content analyses of online discussion in an applied educational psychology course, Instructional science, vol.28, n.2, pp. 115-152.

Lancia F. (2004), Strumenti per l’analisi dei testi. Introduzione all’uso di t-lab, Franco Angeli editore, Milano.

Nielsen J. (1999), Designing web usability, New riders, Indianapolis, Indiana, USA.

Ricolfi L. (1998), La ricerca qualitativa, Carocci editore, Roma.

Vanin L., Castelli S., Brambilla, M. (2005), Bisogni formativi lontani e vicini: un’analisi delle aspettative degli iscritti ad un corso di laurea a distanza, in P. Boscolo, S. Roncato, F. Zambelli (a cura di)Verso una nuova qualità dell’insegnamento e apprendimento della Psicologia, I° Convegno di Didattica della Psicologia, pp. 57-67.

Weller M. (2000), Implementing a CMC Tutor Group for an Existing Distance Education Course, Journal of computer assisted learning, vol.16, pp. 178-183.