Two proposals compared

Main Article Content

Monica Banzato

Abstract

Comparison between two models of Framework on teachers' skills in ICT: the framework T3 Tartle & Davis (1999) framework and ICT in Teacher Education (2002) by UNESCO.

Article Details

Section
Articles - Special Issue

References

Davis, N.E. et al. (1999), T3 Showcase. Showcase of the Telematics for Teacher Training project across Europe. http://telematics.ax.ac.uk/T3 [2001, December 20]

International Society for Technology in Education. National Educational Technology Standards web site. http://www.iste.org and http://cnets.iste.org [2002, January 1]

Margiotta U. (1998), L’insegnante di qualità. Valutazione e Performance, Armando, Roma.

Margiotta U. (2003), Qualification Framework. Un terreno di ricerca per la formazione degli insegnanti secondari italiani, in Rivista Formazione& Insegnamento, La professionalità docente nell’istruzione secondaria, Syllabus, Anno 1°, n. 3, MultimediaPensa, Lecce, pp 9-30.

Margiotta U., Balboni P.E. (2005), Pianificazione strategica dell’Università virtuale, UTET, collana “Università Virtuale”, Torino.

Midoro V. (1998), La priorità numero uno. Come sta cambiando la scuola in Europa, TD-Tecnologie Didattiche, n. 13, Menabò, Ortona.

Midoro V. (a cura di) (2005), A Common European Framework for teachers’ Professional Profile in ICT for Education, Menabò, Ortona.

Midoro V. (2005), Competenze sulle ICT degli insegnanti nella società dell’informazione, TD-Tecnologie Didattiche n. 36, Menabò, Ortona.

Persico D. (2003), La telematica per i docenti: quali contenuti?, TD-Tecnologie Didattiche, n. 29, Menabò, Ortona.

Society for Information Technology and Teacher Education (2002), Basic Principles. http://www.aace.org/site [2002, February 20]

UNESCO (2002), ICT in teacher education.http://www.unesco.org.

UNESCO (2001), UNESCO Report: Teacher Education Through Distance Learning: Technology - Curriculum - Cost - Evaluation. UNESCO.