AIR; Learning Together Online

Main Article Content

Vittorio Midoro

Abstract

Presentation of the AIR project: an online school for the continuing development of professionalism 'of teachers pioneers. AIR 'designed to create an embryonic community' practice of teachers.

Article Details

Section
Articles - Special Issue

References

AA.VV. (2003a), Dossier ULEARN, TD Tecnologie Didattiche, ed. Menabò, Ortona, n. 30.

AA.VV. (2003b), Rapporto interno n. 2 del progetto ULEARN e booklet del progetto ULEARN, pubblicazioni ITD/CNR, Genova.

Bocconi S., Midoro V., Pozzi F., Repetto M. (2003), AIR guida al corso, rapporto interno ITD 4/03.

Bocconi S. (2004), Riflettendo su AIR, TD Tecnologie Didattiche, ed. Menabò, Ortona, n. 32.

Cagni G. (2004), AIR in Lombardia, TD Tecnologie Didattiche, ed. Menabò, Ortona, n. 32.

Federcomin-Anie, (2003), L’Italia dell’e-family, Rapporto 2002.

Martin A. (2003), Il profilo del docente pioniere, TD Tecnologie Didattiche, ed. Menabò, Ortona, n. 30.

Midoro V. (1994), Per una definizione di apprendimento cooperativo, TD Tecnologie Didattiche, ed. Menabò, Ortona, n. 4 .

Midoro V. and Admiral W. (eds) (2003), Pioneer Teachers, edizioni Menabò, Ortona.

Newby T., Stepich D., Lehman J., and Russel J. (2000), Instructional technology for teaching and learning, Upper Sadle River, Merril/ Prentice Hall, New Jersey.

Pozzi F. (2004), Nascita di una comunità di formatori in rete, TD Tecnologie Didattiche, ed. Menabò, Ortona, n. 32.

Repetto M. (2004), AIR in Liguria, TD Tecnologie Didattiche, ed. Menabò, Ortona, n. 32.

Sandholtz J., Ringstaff C. and Dwyer D. (1997), Teaching with Technology, Teachers College Press, New York.

Trentin G. (2000), Dalla formazione a distanza alle comunità di pratica attraverso l’apprendimento in rete, TD Tecnologie Didattiche, ed. Menabò, Ortona, n. 20.

Wenger E. (1998), Community of practice, Cambridge University press, Cambridge.