Educational technology and training of teachers. The experience of the Catholic University SSIS

Main Article Content

Pier Cesare Rivoltella
Renata Viganò

Abstract

Systematic description of the introduction of the use of educational technology in teacher education courses offered by SSIS dell'Università Cattolica of the Sacred Heart.

Article Details

Section
Articles - Special Issue

References

Ardizzone P., Pippolo L. (2003), Il Laboratorio di Didattica generale e il Sistema di Valutazione della SSIS dell’Università Cattolica, TD - Tecnologie Didattiche, n. 29, pp. 48-54

Besozzi E. (2002), Insegnanti tra presente e futuro. Agire di ruolo, motivazioni e competenze professionali, Annali della Pubblica istruzione, 1-2, pp. 89-112.

Christiansen S., Ramadevi S. (eds) (2002), Reeducating the Educator. Global Perspectives on Community Building, SUNY, Albany.

Halliday J. (1998), Technicism, Reflective Practice and Authenticity in Teacher Education, Teaching and Teacher Education, 6, pp. 597-605.

Morin E. (1999), La tête bien faite. Repenser la réforme, réformer la pensée, Seuil, Paris.

Pittinsky M. S. (ed.) (2003), The Wired Tower. Perspectives on the Impact of the Internet on Higher Education, Prentice Hall, Upper Saddle River.

Ribolzi L. (2002), Formare gli insegnanti, Carocci, Roma.

Rivoltella P. C. (2002), La formazione dei docenti universitari alle didattiche web-based, Vita e Pensiero, vol. 85, pp. 422-440.

Schön D. A. (1983), The Reflective Practitioner. How professionals Think in Action, Basic Books, New York.

Scurati C. (ed.) (2002), eLearning per una nuova università. Esperienze e prospettive, Vita e Pensiero, Milano.

Viganò R. (2003), Professionalità pedagogica e ricerca, Vita e Pensiero, Milano.