Overall assessment of the ability of children
Main Article Content
Abstract
Within the Project Svit, the reference sample and '21alunni consists of elementary school, reported and submitted for testing by teachers, difficulties' in the relevant logicomatematica. The subjects to be included in the trial have been identified within the class group, among children who have difficulties' to follow and keep up with the program curriculum.
Article Details
Section
Articles - Special Issue
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access)
References
Amoretti G. et al.(1993), Test di matematica per la scuola dell’obbligo, Organizzazioni Speciali, Firenze.
Andreoli V., Cassano G. B., Rossi R., a cura di (1996), DSM IV manuale diagnostico e statistico dei disturbi mentali, Masson, Milano.
Ciotti (1996), Teoria e tecnica dei test, La Nuova Italia Scientifica, Roma.
Cornoldi C. a cura di (1991), I disturbi dell’apprendimento, Il Mulino, Bologna.
Cornoldi C., Colpo G. e gruppo M.T. (1981), MT prove di lettura, Organizzazioni Speciali, Firenze.
Giovanardi Rossi P., Malaguti T. (1994), Valutazione delle abilità matematiche, Erickson, Trento.
Kemali D., Maj M., Catapano F., Giordano G., Saccà C. (1996), ICD 10 classificazioni delle sindromi e dei disturbi psichici e comportamentali, Masson, Milano.
Lucangeli D., Tressoldi P.E., Fiore C. (1998), Valutazione delle abilità di calcolo aritmetico – test ABCA, Erickson, Trento.
Mc Closkey M., Caramazza A., Basili A. (1985), Cognitive mechanisms in number processing and calculation: evidence from dyscalculia, in Brain Cognition, n. 4, pp. 171-196.
Raven J.C. (1984), Progressive matrici colore - Serie A, AB, B, Organizzazioni Speciali, Firenze.
Reynolds C.R., Bigler E.D. (1994), Test di memoria e apprendimento - TEMA, Erickson, Trento.
Saccomani L. a cura di (2000), Proposta di linee guida per i disturbi di apprendimento, in Atti della III riunione di aggiornamento “Disturbi di apprendimento e di adattamento scolastico Aspetti clinici e riabilitativi”, Centro Stampa Istituto Giannina Gaslini, Genova pp. 3-6.
Tressoldi P.E., Cornoldi C. (1995), Batteria per la valutazione della scrittura e delle competenze ortografiche, Organizzazioni Speciali, Firenze.
Wechsler D (1986), WISC – R, Organizzazioni Speciali, Firenze.
Andreoli V., Cassano G. B., Rossi R., a cura di (1996), DSM IV manuale diagnostico e statistico dei disturbi mentali, Masson, Milano.
Ciotti (1996), Teoria e tecnica dei test, La Nuova Italia Scientifica, Roma.
Cornoldi C. a cura di (1991), I disturbi dell’apprendimento, Il Mulino, Bologna.
Cornoldi C., Colpo G. e gruppo M.T. (1981), MT prove di lettura, Organizzazioni Speciali, Firenze.
Giovanardi Rossi P., Malaguti T. (1994), Valutazione delle abilità matematiche, Erickson, Trento.
Kemali D., Maj M., Catapano F., Giordano G., Saccà C. (1996), ICD 10 classificazioni delle sindromi e dei disturbi psichici e comportamentali, Masson, Milano.
Lucangeli D., Tressoldi P.E., Fiore C. (1998), Valutazione delle abilità di calcolo aritmetico – test ABCA, Erickson, Trento.
Mc Closkey M., Caramazza A., Basili A. (1985), Cognitive mechanisms in number processing and calculation: evidence from dyscalculia, in Brain Cognition, n. 4, pp. 171-196.
Raven J.C. (1984), Progressive matrici colore - Serie A, AB, B, Organizzazioni Speciali, Firenze.
Reynolds C.R., Bigler E.D. (1994), Test di memoria e apprendimento - TEMA, Erickson, Trento.
Saccomani L. a cura di (2000), Proposta di linee guida per i disturbi di apprendimento, in Atti della III riunione di aggiornamento “Disturbi di apprendimento e di adattamento scolastico Aspetti clinici e riabilitativi”, Centro Stampa Istituto Giannina Gaslini, Genova pp. 3-6.
Tressoldi P.E., Cornoldi C. (1995), Batteria per la valutazione della scrittura e delle competenze ortografiche, Organizzazioni Speciali, Firenze.
Wechsler D (1986), WISC – R, Organizzazioni Speciali, Firenze.