Courseware validation

Main Article Content

Donatella Persico

Abstract

Discussion of educational testing, evaluation and validation in the context of the Italian school. What are the most common methods to assess the effectiveness of an innovation in teaching? And what problems are encountered?

Article Details

Section
Articles - Special Issue

References

AAVV (1991), Piani di studio della scuola secondaria superiore e programmi dei primi due anni, le proposte della Commissione Brocca, Studi e documenti degli annali della Pubblica Istruzione, Le Monnier, Roma

Ferraris M., Persico D., Sarti L. (1989), Integration of expertise for courseware production, Preprints of the “Third international conference Children in the information age” Sofia, Bulgaria

Fink A., and Kosecoff J. (1985) How to Conduct Surveys, Sage Publications, Inc., Beverly Hills, California

Flagg B.N. (1990), Formative evaluation for Educational Technologies, Lawrence Erlbaum, Hillsdale, New Jersey

Miles M.B., Huberman A.M. (1991), Qualitative Data Analysis, Sage Publications, Newbury Park CA, London, New Delhi

Persico D. (1990), Imparare la logica con i database, Informatica telematica e scuola, n. 19, McGraw Hill, Milano

Persico D., Marceglia L., Rivella S., Jesi S., Innocenti C., Massucco C. (1993), LOGICLANDIA, Editrice Theorema Libri, Milano

Persico D., Pieri F. (1994), Validazione del courseware Logiclandia, Rapporto Tecnico ITD n. 7/94

Pieri F. (1992), Valutazione formativa di un “courseware” di logica dei predicati, Tesi di Laurea in Matematica, Univ. Cattolica di Brescia

Schofield H. (1978), Valutazione ed uso dei tests, La Nuova Italia Editrice, Firenze

Tessmer M. (1993) Planning and conducting formative evaluations, Kogan Page