Beyond borders, let’s cultivate relationships!
Main Article Content
Abstract
How technology-supported skills training can facilitate the inclusion of young migrants at school.
Article Details
Section
Column "Field experiences"
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access)
References
Batini F. (2013). Insegnare per competenze 02. Torino, Italia: Loescher.
Batini F. (2014). Parlo, leggo, scrivo: Percorsi per competenze Asse dei linguaggi. Torino, Italia: Loescher,.
Booth T., & Ainscow M. (2008). L'index per l'inclusione, Promuovere l'apprendimento e la partecipazione nella scuola. Gardolo, Italia: Edizioni Erickson.
Di Mele L., Rosa A., & Cappello G. (2008). Video education, guida teorico-pratica per la produzione di video in ambito educativo. Gardolo, Italia: Edizioni Erickson.
Favaro G. (2011). A scuola nessuno è straniero. Firenze, Italia: Giunti.
Ranieri M. (2005). E-learning: modelli e strategie didattiche. I quaderni di Form@re 3. Gardolo, Italia: Edizioni Erickson.
Batini F. (2014). Parlo, leggo, scrivo: Percorsi per competenze Asse dei linguaggi. Torino, Italia: Loescher,.
Booth T., & Ainscow M. (2008). L'index per l'inclusione, Promuovere l'apprendimento e la partecipazione nella scuola. Gardolo, Italia: Edizioni Erickson.
Di Mele L., Rosa A., & Cappello G. (2008). Video education, guida teorico-pratica per la produzione di video in ambito educativo. Gardolo, Italia: Edizioni Erickson.
Favaro G. (2011). A scuola nessuno è straniero. Firenze, Italia: Giunti.
Ranieri M. (2005). E-learning: modelli e strategie didattiche. I quaderni di Form@re 3. Gardolo, Italia: Edizioni Erickson.