New technology and curriculum innovation

Main Article Content

Paola Domingo

Abstract

New technology and curriculum innovation: a look at the past to try to outline the prospects

Article Details

Section
Articles - Special Issue

References

Bottino R.M., Chiappini G. (1995), ARI-LAB: models, issues and strategies in the design of multiple-tools problem solving environment, Instructional Science, Vol. 23, n° 1-3, pp. 7-23.

Ciarrapico, L. (1989), Nuovi programmi di matematica per la scuola secondaria superiore, Dodicesimo convegno sull’insegnamento della matematica, Notiziario UMI, suppl. al n. 7, 3-16.

Chassapis, D. (1999), The mediation of tools in the development of formal mathematical concepts: the compass and the circle as an example, Educational Studies in Mathematics, n. 3, pp. 275-293.

Noss, R. (1995), Thematic Chapter: Computers as Commodities, in diSessa A.A., Hoyles C., Noss R. (eds), Computers and exploratory learning, Nato Asi Series F, Springer Verlag, Berlin, vol. 146, pp. 363-381.

Perkins, D.N. (1985), The fingertip effect: How informationprocessing technology changes thinking, Educational Researcher, vol. 14, n. 7, pp. 11-17.

Prodi, G. (1987), I nuovi programmi del biennio fra l’utopia e la realtà, a cura di M.A. Mariotti Undicesimo convegno sull’insegnamento della matematica, Notiziario UMI, suppl. al n.11, pp. 13-21.

Vita, V. (1987), Nuovi programmi di matematica per la scuola secondaria superiore, a cura di M.A. Mariotti, Undicesimo convegno sull’insegnamento della matematica, Notiziario UMI, suppl. al n. 11, pp. 3-12

Vygotskij, L.S. (1978), Mind in society. The Development of higher psychological processes, Harvard University Press, Cambridge, Mass.