The observation of the emotional components

Main Article Content

Letizia De Apollonia
Federica Micheletto
Giada Seletti

Abstract

Learning and 'the particular field in which students and teachers are in contact: this complex, both for the difficulty' that characterize each discipline, for both variables (cognitive, emotional, cultural) associated with it. Some children, ages' school, committed to addressing the complexity 'of learning, may have difficulty'.

Article Details

Section
Articles - Special Issue

References

Cornoldi C. (1995), Metacognizione e apprendimento, Il Mulino, Bologna.

Cornoldi C. (1999), Le difficoltà di apprendimento a scuola, Il Mulino, Bologna.

Mussen P.H., Conger J.J., Kagan J., Houston A.C. (1984), Child development and personality, Harper & Row; trad. it. (1986), Lo sviluppo del bambino e la personalità, Zanichelli, Bologna.

Saccomani L., a cura di, (2000), Proposte di linee guida per i disturbi di apprendimento, in Atti della III Riunione di Aggiornamento, Disturbi di apprendimento e di adattamento scolastico, aspetti clinici e riabilitativi.

Tellarini M., Lucangeli D. (1998), Gli atteggiamenti metacognitivi e le capacità di soluzione dei problemi in matematica, Difficoltà di apprendimento, vol. 3, n. 3, pp. 329-333.

Tenconi E., Lucangeli D. (2000), Recupero delle abilità aritmetiche: un programma metacognitivo, Difficoltà di apprendimento, vol. 5, n. 3, pp. 327-356.