Educational Technology: a project for initial teacher training to promote awareness of a new discipline
Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons CC BY 4.0 Attribution 4.0 International License.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access)
References
Calvani A., Rotta M. (1999), Comunicazione e apprendimento in Internet. Didattica costruttivistica in rete, Centro Studi Erickson, Padova.
Chiappini G. (2001), Laboratorio di Matematica e Tecnologia, in Atti del XXII Convegno Nazionale sull’Insegnamento della Matematica UMI-CIIM, Ischia (Napoli), 15-17 novembre 2001, pp. 55-66.
Kaye A. (1994), Apprendimento collaborativo basato sul computer, TD - Tecnologie Didattiche, n. 4, pp. 9-21.
Manca S., Persico D., Sarti L. (2003), Interesse e resistenze nei confronti dell’online nella formazione iniziale degli insegnanti, in (a cura di Andronico A., Dettori G., Ferlino L., Olimpo G.) Atti del convegno Didamatica 2003, Genova 27-28 febbraio 2003, pp. 408-415.
Olimpo G. (1993), Nascita e sviluppi delle Tecnologie Didattiche, TD - Tecnologie Didattiche, n. 1, pp. 23-34.
Olimpo G. (2003), Intervento alla Tavola Rotonda “Dieci anni di Tecnologie Didattiche”, in (a cura di Andronico A., Dettori G., Ferlino L., Olimpo G.) Atti del convegno Didamatica 2003, Genova 27-28 febbraio 2003, pp. 622-624.
Sassi E., Olimpo G. (1999), The Role of Experimental Work and Information and Communication Technologies in Science Learning, in Proceedings of the Conference Teacher Training and Information Technology, Lisboa, Forum Educaçao.
UMI (2001), Atti del XXII Convegno Nazionale sull’Insegnamento della Matematica “Quale matematica per i ragazzi futuri cittadini nell’Europa del terzo millennio?”, Ischia (Napoli), 15-17 Novembre 2001.