The role of technology in training for the training of educators
Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons CC BY 4.0 Attribution 4.0 International License.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access)
References
Bagnara S. (1995), Interfacce nella comunicazione pubblica, in Catanzaro R, Ceri P., Comunicare nella metropoli, Torino, UTET, pp.121-133.
Brown J.S., Duguid P. (1995), Apprendimento nelle organizzazioni e “comunità di pratiche”. Verso una visione unificata di lavoro, apprendimento e innovazione, in Pontecorvo, Ajello, Zucchermaglio, op.cit., pp.327-357 (ed. orig. 1991).
Calvani A. (1995), Manuale di tecnologie dell’educazione, Pisa, ETS.
Collins A., Brown J.S., Newman S.E. (1995), L’apprendistato cognitivo. Per insegnare a leggere scrivere e far di conto, in Pontecorvo, Ajello, Zucchermaglio, op.cit., pp.181-231 (ed. orig. 1989).
Harasim L. (1995), Learning networks: a field guide to teaching on learning online, Cambrige, MIT Press.
Jordan B. (1992), Artifacts and social Interaction in High Technology Work Setting: Building a shared representation of the world. Paper presented at the NATO Workshop Organizational Learning and Technological Change, Siena (Italy), 22-26 September 1992.
Kaye A. (1994), Apprendimento collaborativo basato sul computer, in TD - Tecnologie Didattiche, n. 4 - autunno 1994, pp. 9-27.
Lévy P. (1998), Intelligenza collettiva. Per un’antropologia del cyberspazio, Milano, Feltrinelli (ed. orig. 1994).
Light P., Colbourn C. (1998), Verso il cielo: la Comunicazione Mediata da Computer a supporto dei corsi universitari tradizionali, in TD - Tecnologie Didattiche, n.12/1998, pp 50-55.
Olimpo G., Trentin G. (1993), La telematica nella didattica: come e quando. Un’analisi dei possibili ruoli e significati che la telematica può assumere nei differenti momenti della didattica, in TD - Tecnologie Didattiche, n. 2 - Autunno 1993, pp.4-17, disponibile in Internet all’indirizzo: http://paradiso.itd.ge.cnr.it/td/td_fr.htm
Palloff R., Pratt K. (1999), Building learning communities in ciberspace, San Francisco, Jossey-Bass.
Persico D. (1999), La telematica per i docenti: quali contenuti?, in TD – Tecnologie Didattiche, n. 18, marzo 1999, pp. 51-58.
Pontecorvo C, Ajello A.M., Zucchermaglio C. (a cura di) (1995), I contesti sociali dell’apprendimento. Acquisire conoscenze a scuola, nel lavoro, nella vita quotidiana, Milano, Ambrosiana.
Trentin G. (1998), Insegnare e apprendere in rete, Bologna, Zanichelli.
Trentin G. (1999), Telematica e formazione a distanza, il caso Polaris, Milano, Angeli.
White K. W., Weight B. (1999), The online teaching guide: an handbook of attitudes, strategies, and techniques for the virtual classroom, Needham Heights, MA, Allyn and Bacon, Inc.
Zucchermaglio C. (1995), Studiare le organizzazioni. Apprendimento, pratiche di lavoro e tecnologie nei contesti organizzativi, in Pontecorvo, Ajello, Zucchermaglio, op.cit., pp.235-261.