Technology and innovation in Music education

Main Article Content

Alessandro Lamantea

Abstract

New technology-supported educational paths in music education

Article Details

Section
Column "Field experiences"

References

Biasutti M. (1997). Il computer a supporto dell’educazione musicale. TD Tecnologie Didattiche, 5 (1), pp. 64-73. http://www.tdjournal.itd.cnr.it/files/pdfarticles/PDF12/mu sicale.pdf (ultima consultazione 29.01.2014).

Biasutti M. (1999). Educazione ambientale al suono. Firenze, IT: La Nuova Italia.

Bove P. (2006). Il Teatromusicale - Un’esperienza interdisciplinare. Milano, IT: IPOC. Calderan P., Barbieri L. (2004). Fare musica con il PC. Milano, IT: Apogeo.

Delalande F. (1993). Le condotte musicali. Bologna, IT: CLUEB.

Delfrati C. (2008). Fondamenti di pedagogia musicale. Torino, IT: EDT.

Delfrati C. (2009). Il maestro ben temperato. Milano, IT: Curci.

Gasser U., Palfrey J. (2008). Born Digital. Connecting with a Global Generation of Digital Natives. New York, NY, USA: Perseus Publishing.

Gaggiolo A. (2003). Educazione musicale e nuove tecnologie. Torino, IT: EDT/SIEM 12.

Giordani E. (2010). Sul tema della rappresentazione grafica del suono e della musica. In Fiocchetta G. (ed.). Musica e tecnologia nella scuola italiana. Rapporto 2010. Annali della Pubblica Istruzione, 3-4. Milano, IT: Le Monnier, pp. 141. http://www.konsequenz.it/De%20Simone,%20musica% 20da%20indossare%20.pdf (ultima consultazione 29.01.2014).

Huber D.M., Runstein R.E. (1999). Manuale della registrazione sonora. Milano, IT: Hoepli.

Juslin P., Evans P., McPherson G.E. (2007). L’interpretazione musicale e le emozioni. In Tafuri-McPherson (ed.). Orientamenti per la didattica strumentale. Dalla ricerca all’insegnamento. Lucca, IT: LIM.

Murray Schafer R. (1985). Il paesaggio sonoro. Milano, IT: Unicopli-Ricordi.

Pierce J.R. (1988). La scienza del suono. Bologna, IT: Zanichelli.

Seddon F., Biasutti M. (2009). Evaluating a music e-learning resource: the participants’ perspective. Computers & Education, 53 (3), pp. 541-549.