Symbols, images and technologies to support the learning of Italian language as L2

Main Article Content

Giovanna De Appolonia
Elena Rocco
Paola Sarti

Abstract

An example of the sharing economy applied to sharing education.

Article Details

Section
Column "Field experiences"

References

Abbott, C. (2000). Symbols Now. Leamington, UK: Widgit Software LTD.

Bonini, E. (2012). Scuola e disuguaglianze. Milano, Italy: Franco Angeli.

Bornman, J. (2011). Low Technology. In Wendt, O., Quist, R., & Lloyd, L. (Eds.), Augmentative and Alternative Perspectives (vol. 4). Bingley, UK: Emerald Group Publishing LTD.

Carruba, M. C. (2015). Tecnologie per l’inclusione e la promozione del benessere a scuola. TD Tecnologie Didattiche, 23(3), 190-192.

Colombo, M., & Santagati, M. (Eds) (2014). Nelle scuole plurali. Misure di in-tegrazione degli alunni stranieri. Milano, Italy: Franco Angeli.

Contento, S. (2010). Crescere nel bilinguismo. Aspetti cognitivi, linguistici ed emotivi. Roma, Italy: Carrocci.

Gava, L. (2011). La CAA tra pensiero e parola. Milano, Italy: Franco Angeli.

Hodgdon, L. A. (2006). Strategie visive e comportamenti problematici. Gussago, Italy: Vannini Editrice.

Laurillard, D. (2015). Insegnamento come scienza della progettazione. Costruire modelli pedagogici per apprendere con le tecnologie. Milano, Italy: Franco Angeli.

McCord, S., & Soto, G. (Eds) (2000). Working with low-income Latino families: Issues and strategies. Perspectives of the Augmentative and Alternative Communication. Retrieved from http://sig12perspectives.pubs.asha.org/article.aspx?articleid=1752212

MIUR (2016). Alunni con cittadinanza non italiana. La scuola multiculturale nei contesti locali. Rapporto nazionale As. 2014/2015. Quaderni ISMU 1/2016. http://www.istruzione.it/allegati/2016/Rapporto-Miur-Ismu-2014_15.pdf

Save the Children (2014). La Lampada di Aladino. Retrieved from https://www.savethechildren.it/sites/default/files/files/uploads/pubblicazioni/la-lampada-di-aladino.pdf

Save the Children (2016). Liberare i bambini dalla povertà educativa: a che punto siamo? Un’analisi regionale. Retrieved from http://images.savethechildren.it/IT/f/img_pubblicazioni/img299_b.pdf.