Educational models for inclusion: upshots from the “Learning for all” project
Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons CC BY 4.0 Attribution 4.0 International License.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access)
References
Apollonio D., Arpetti A., Ferrari L., Ierardi M. G., Laici C., Lanzilotti R., Paolini P., Vergallo R. (in stampa). Tagging per condividere esperienze didattiche. In proceedings DIDAMATICA 2012, Conferenza annuale di Informatica per la Didattica (Taranto, 14-16 maggio 2012), p. 1-11.
Baldini D. (2010a). Mobile learning e nuovi apprendimenti. Education 2.0. http://www.educationduepuntozero.it/racconti-ed-esperienz /mobilelearning-nuovi-apprendimenti-3064905918.shtml (ultima consultazione 26.07.2012).
Baldini D. (2010b). S’i’ fosse iPod, connecterei lo mondo. Intervista a Domizio Baldini. Innova Scuola. http://www.innovascuola.gov.it/opencms/opencms/innovascuola/didattica_ digitale/primo_piano/incontri/content/Baldini.html (ultima consultazione 26.07.2012).
Derosas M. (2009). La prospettiva “co-culturale” e “co-azionale” nella glottodidattica complessa. A colloquio con Christian Puren. Bollettino ITALS, Supplemento alla rivista, Febbraio 2009, 7 (28). http://venus.unive.it/italslab/modules.php?op=modload&name=ezcm s&file=index&menu=79&page_id=479 (ultima consultazione 16.07.2012).
Di Blas N., Marini L., Torrebruno A. (2009). Comunicare cultura con le nuove tecnologie: 1001Storia per PoliCultura. In A. Andronico, L. Colazzo (eds.). DIDAMATICA 2009 (Trento, 22-24 aprile 2009). http://www.policultura.it/assets/doc/Articolo_Didamatica2009.pdf (ultima consultazione 16.07.2012).
Ferrari L. (eds.) (2011). FIRB 2011. Learning 4 All. Tips per intervistatore esperto. Linee Guida V.1.3. http://www.learningforall.it/wp-content/uploads/2010/12/Learning-4- All_tips-settembre-2011_22-Settembre-2011.pdf (ultima consultazione 24.05.2012).
Guerra L. (eds.) (2010) Tecnologie dell’educazione e innovazione didattica. Parma: Junior.
Guerra L., Frabboni F., Scurati C. (1999). Pedagogia. Realtà e prospettive dell’educazione. Milano: Mondadori.
Lamandini A. (2009). L’evoluzione dell’e-learning ed e-learning in evoluzione. Rivista di Pedagogia e Didattica, 4 - Didattica e Nuove Tecnologie, 4 (1). http://rpd.unibo.it/article/view/1552/925 (ultima consultazione 24.05.2012).
Ianes D. (2005). I Bisogni Educativi Speciali. http://www.darioianes.it/articolo10.htm (ultima consultazione 24.05.2012). Ianes D., Cramerotti S. (2005). Il Piano Educativo individualizzato. Progetto di vita: guida 2005-2007. Trento: Erickson.
Paolini P., Di Blas N., Guerra L., Ferrari L., Falcinelli F., Mainetti L, Costabile M.F., Falcidieno B., Leo T. (2011). Assessing and sharing (technoologybased) educational experiences. In Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications. Chesapeake, VA: AACE. pp. 3150-3157.
O’Really T. (2005). What Is Web 2.0. http://oreilly.com/web2/archive/what-is-web-20.html (ultima consultazione 24.05.2012).