An e-learning model for training applicants for university entrance tests

Main Article Content

Manuela Moscucci
Maria Piccione

Abstract

Example of the adoption of an e-learning model in a virtual classroom designed for preparing students intending to sit the compulsory test for admission to university.

Article Details

Section
Column "Field experiences"

References

Adelsberger H.H., Collis B., Pawlowski J.M. (eds.) (2002). Handbook of information technologies for education and training. Berlin, Heidelberg: Springer.

Cantoni L., Tardini S. (2006). Introducing a Moodle LMS in higher education: the e-courses experience in Ticino (Switzerland). Je-LKS Journal of e-Learning and Knowledge Society, 2 (1) pp. 123-130.

Cantoni L., Botturi L., Succi C. (eds.) (2007). e-learning. Capire, progettare, comunicare. Milano: Franco Angeli.

McLeod D.B., Adams V.M. (eds.) (1989). Affects and Mathematical Problem Solving: a new perspective. New York: Springer-Verlag.

Moscucci M., Piccione M. (2003). Un prototipo di intervento sulle difficoltà in matematica. La matematica e la sua didattica, 17 (4), pp. 571-578. Moscucci M. (2008 a/b). Un percorso per la ricostruzione della relazione con la matematica (Parte prima/Parte seconda). L’insegnamento della Matematica e delle Scienze Integrate, 31A (4), pp. 309-333; 31A (5), pp. 407-428.

Moscucci M. (2009). Centralità dei nodi concettuali in un modello didattico per affrontare le difficoltà in matematica: pensiero aritmetico-algebrico. In R. Imperiale, A. Pesci, P. Sandri, P. Vighi (eds.). Atti del Convegno Nazionale GRIMeD 2009. Matematica e difficoltà n.16 (Castel San Pietro Terme, Bologna, 6-7 marzo 2009) Le competenze matematiche per l’identità, l’autonomia, la cittadinanza. Bologna: Pitagora, pp. 161-166.

Piccione M. (2009). Centralità dei nodi concettuali in un modello didattico per affrontare le difficoltà in matematica: pensiero geometrico. In R. Imperiale, A. Pesci, P. Sandri, P. Vighi (eds.). Atti del Convegno Nazionale GRIMeD 2009. Matematica e difficoltà n.16 (Castel San Pietro Terme, Bologna, 6-7 marzo 2009) Le competenze matematiche per l’identità, l’autonomia, la cittadinanza. Bologna: Pitagora, pp. 167-172.

Zan R. (2007). Difficoltà in matematica. Osservare, interpretare, intervenire. Milano: Springer-Verlag.