The Moodle platform in atypical mathematics university courses

Main Article Content

Luciana Zuccheri

Abstract

Report on experiences using the Moodle e-learning platform for university courses in mathematics history, mathematics education and teacher education. The objective was to stimulate students’ interest, develop their capacity to analyse topics in-depth, and foster their cooperation.

Article Details

Section
Column "Field experiences"

References

Bonotto C., Zuccheri L. (2003). Sulla formazione matematica degli insegnanti; esperienze delle sedi di Padova e Trieste. In F. Favilli (ed.). La formazione iniziale degli insegnanti di matematica in Italia. La Matematica e la sua Didattica, 4 (numero speciale), pp. 485-510.

Cigognini M.E. (2009). Mondi digitali, popolazione digitale e prospettive teoriche. In A. Fini, M.E. Cigognini (eds.). Web 2.0 e social networking. Nuovi paradigmi per la formazione. Trento: Erickson, pp. 17-46.

Paoletti G. (2007). Studiare dal web: vecchi e nuovi quesiti. FORM@RE, 51, URL: http://formare.erickson.it/wordpress/it/2007/editoriale-49/ (ultima consultazione agosto 2011).

Zuccheri L. (2003a). Problems arising in teachers’ education in the use of didactical tools. In M.A. Mariotti (ed.). Proceedings of the Third Conference of the European Society for Research in Mathematics Education, CERME3 (Bellaria, 28 febbraio - 3 marzo 2003). Pisa: Edizioni Plus, pp. 1-10, URL: http://www.dm.unipi.it/~didattica/CERME3/proceedings/Groups/TG9/TG9 _Zuccheri_cerme3.pdf (ultima consultazione agosto 2011).

Zuccheri L. (2003b). Esperienze di insegnamento dell’uso didattico di software di geometria dinamica a futuri insegnanti: problemi e prospettive. In: O. Robutti, M. Mosca (eds.). La formazione degli insegnanti: approccio didattico con le nuove tecnologie. I Convegno Nazionale delle Scuole di Specializzazione Indirizzo fisico-matematico-informatico (Torino, 8 maggio 2003). Milano: Ghisetti & Corvi, pp.88-92.