An experience in using concept maps in history education

Main Article Content

Valentina Fonte

Abstract

What problems arise when using concept maps for learning history? What are the dos and don’ts for overcoming those problems?

Article Details

Section
Column "Field experiences"

References

Bateson G. (1984). Mente e natura. Milano: Adelphi.

Bianchi S.A., Crivellari C. (2003). Nessun tempo è mai passato. La mediazione didattica tra storia esperta e storia insegnata. Roma: Armando.

Brusa A. (1991). Il manuale di storia. Firenze: La Nuova Italia.

Cartiglia C. (2005). Storia Amica. Percorsi e strumenti del sapere storico. III volume. Dall’età napoleonica a oggi. Torino: Loescher Editore.

Girardet H. (2004). Vedere toccare ascoltare. L’insegnamento della Storia attraverso le fonti. Roma: Carocci.

Gineprini M., Guastavigna M. (2006). Mappe, complessità, strutture di comprensione. URL: http://www.noiosito.it/mcsc.htm (ultima consultazione maggio 2011).

Perticari P. (1996). Attesi imprevisti. Torino: Bollati Boringhieri.

Rigo R. (2005). Didattica delle abilità linguistiche. Percorsi di progettazione e di formazione. Roma: Armando.