e-Lector

Main Article Content

Marina Boscaino
Marco Guastavigna

Abstract

The school 'to tackle the problem of the adoption of textbooks in digital form. Also in this area is not 'non-traditional gap that characterizes the technology option or its ideological rejection of "integrated" and "apocalyptic" enthusiastic supporters of the former, inflexible demonized the other.

Article Details

Section
Column "Opinion pieces"

References

Boscaino M., Guastavigna M. (2009). Flessibilità permanente. Google Knol. URL: http://www.noiosito.it/eb1.htm (ultima consultazione 15.10.2009).

Calvani A. (1990). Dal libro stampato al libro multimediale: computer e formazione. Firenze: La Nuova Italia.

Carrière J.C, Eco U. (2009). Non sperate di liberarvi dei libri. Milano: Bompiani.

Gallina M.A., (ed.) (2009). Scegliere e usare il libro di testo. Riflessioni ed esperienze nella scuola dell’obbligo. Milano: Franco Angeli.

Guastavigna M. (2008a). Gutenberg addio? Insegnare, 4. Roma: CIDI, pp. 36-39.

Guastavigna M. (2008b). Vantaggi e limiti della lettura elettronica. Scuolainsieme, 1. Catania: La Tecnica della Scuola, pp. 58-59.

Hess. C., Ostrom E., (eds) (2009). La conoscenza come bene comune. Dalla teoria alla pratica. Milano: Mondadori.

Sassoon D. (2009). La cultura degli Europei. Milano: Rizzoli.

Scavetta D. (1992). Le metamorfosi della scrittura. Firenze: La Nuova Italia.