Online teacher training in the Veneto SSIS
Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons CC BY 4.0 Attribution 4.0 International License.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access)
References
Banzato M. (2002), La SSIS ONLINE: un modello formativo e didattico di e-learning, I Quaderni della SSIS, n. 4, Università Ca’ Foscari di Venezia.
Binetti P., Pantalti I., Santini D. (1999), Il tutorato. Modelli ed esperienze nella didattica universitaria, Società Editrice Universo, Roma.
Brown A. L., Campione J.C. (1990), Communities of learning and thinking or A context by any other name, Human Development, 21, pp. 108-125.
Manca S., Sarti L. (2001), Il rapporto tra comunità virtuale e apprendimento, in Biolghini D. (a cura di) Comunità in rete e Net learning. Innovazione dei sistemi organizzativi e processi di apprendimento nelle comunità virtuali, ETAS-RCS, Milano, pp. 3- 19.
Midoro V. (1999), Come cambiano gli insegnanti e la loro formazione, TD - Tecnologie Didattiche, n. 18, pp. 51-58.
Midoro V. (a cura di) (2002), Elearning. Apprendere insieme in rete. Teoria e prassi della formazione in rete, Menabò, Ortona (CH).
Margiotta U. (1998), L’insegnante di qualità. Valutazione e Performance, Armando, Roma.
Margiotta U. (a cura di) (1997), Pensare in rete. La formazione del multialfabeta, CLUEB, Bologna.
Persico D. (1999), La telematica per i docenti. Quali contenuti?, TD - Tecnologie Didattiche, n. 18, pp. 4-11.
Trentin G. (2002), Dalla formazione a distanza alle comunità di pratica attraverso l’apprendimento in rete, TD - Tecnologie Didattiche, n. 20, pp. 21-29.
Scardamalia M., Bereiter, C. (1994), Computer-support for knowledge building communities, The Journal of the Learning Sciences, n. 3, pp. 265-283.
Wenger E. (1998), Communities of practice, Cambridge University Press, Cambridge.