Story of an Education Technology course and the lessons that can be drawn
Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons CC BY 4.0 Attribution 4.0 International License.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access)
References
Banzato M. (2003), La SSIS ONLINE del Veneto, TD – Tecnologie Didattiche, n. 29, pp. 55-65.
Biondi G. (2002), Dalla BDP a INDIRE, un istituto impegnato nella creazione di servizi di supporto alla scuola e nella formazione dei docenti, in Persico D. et al (a cura di), Atti multimediali del convegno TED 2002, http://www.ted-online.it/atti2002bis/ index.htm (visto il 22 Luglio 2003).
Ferraris M., Manca S. (2000) Scusi, di che cosa si occupano le tecnologie didattiche?, TD – Tecnologie Didattiche, n. 20, pp. 4-13.
Ferraris M. (2000), Corso di tecnologie didattiche. SSIS Liguria. Rapporto Finale, Rapporto Tecnico ITD/CNR n. 5/00.
Manca S., Persico S., Sarti L. (2003a), Interesse e resistenze nei confronti dell’online nella formazione iniziale degli insegnanti, in Andronico A., Dettori G., Ferlino L, Olimpo G. (a cura di) Atti di Didamatica 2003, pp. 408-415.
Manca S., Persico S., Sarti L. (2003b), “In rete è meglio?”. Un’indagine sugli atteggiamenti nei confronti dell’apprendimento online, presentazione al workshop “Weblearning: modelli e teorie”, AICA 2003, Trento, 15- 17 settembre 2003.
Marucci G., La Torre D. (2003), Le TIC nei percorsi formativi delle SSIS, TD – Tecnologie Didattiche, n. 29, pp. 19-24.
Russo E., Mastroianni M. B., Sassi E. (2003), Tecnologie Didattiche: un progetto di prima formazione insegnanti per favorire consapevolezza di una nuova disciplina, TD – Tecnologie Didattiche, n. 29, pp. 11-18.
Wenger E. C. (1998), Communities of practice. Learning, meaning, and identity, Cambridge University Press, New York.