Autism: the experience that teaches

Main Article Content

Claudia Tirendi

Abstract

Description of experience on support training conducted within the School of Specialisation Teaching (SSIS) in Liguria, with special reference to autism.

Article Details

Section
TD and Disabilities

References

Bartlett F. C. (1958), Thinking, Basic Books, New York.

Biklen D., Cadei P., Benassi F. (1999), La Comunicazione Facilitata, Omega Edizioni, Torino.

Canestrari R. (1994), Psicologia generale e dello sviluppo, CLUEB, Bologna.

Canevaro A., Balzaretti C., Rigon G. (1996), Pedagogia Speciale dell’Integrazione, La Nuova Italia, Firenze.

Crossley R. (1990), Communication training involving facilitated communication, presentato alla Annual Conference of the Australian Association of Special Education, Canberra, Australia.

Damiani M. (1999), Comunicazione Facilitata e autismo: esperienze nella scuola. Dal computer all’importanza della relazione, in Tronconi A. (a cura di), Atti del 6° Convegno Nazionale Informatica, Didattica, Disabilità, Andria (Bari), 4- 5-6 novembre 1999.

Peeters T. (1996), Autismo: Orientamenti Teorici e Pratica Educativa, Phoenix Editrice, Roma.

Piaget J. (1973), La nascita dell’intelligenza nel bambino, La Nuova Italia, Firenze.

Schopler E., Lansing M., Reichler M., Marcus L. (1991), Strategie educative nell’autismo (introduzione al metodo TEACCH), Masson, Milano.

Schopler E., Lansing M., Reichler M., Marcus L. (1995), Attività Didattiche Per Autistici, Masson, Milano. Williams D. (1992), Nessuno in Nessun Luogo, Guanda, Parma.