“Third landscape” and social networks: path of art history in high school
Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons CC BY 4.0 Attribution 4.0 International License.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access)
References
Bertocco, D. (2010). L’onda di Civil Life. Una nuova didattica della cittadinanza attiva. Venezia, IT: Marsilio Editori. Retrieved from http://www.terzoveneto.it/UserFiles/ File/Pubblicazioni/Libro%20Civil%20Life.pdf#page=169
Bodei, R. (2001). L’estetica del brutto. Enciclopedia multimediale delle scienze filosofiche. Retrieved from http://www.emsf.rai.it/dati/interviste/In_153.htm
Bodei, R. (2001). L’estetica del bello e del sublime. Enciclopedia multimediale delle scienze Filosofiche. Retrieved from http://www.emsf.rai.it/dati/interviste/In_153.htm
Calvani, A., Fini, A., Ranieri, M. (2010). La competenza digitale nella scuola. Modelli e strumenti per valutarla e svilupparla. Trento: Erickson.
Clement, G. (2005). Manifesto del Terzo Paesaggio. Macerata, IT: Quodlibet.
Fini, A. & Cigognini, M. E. (eds.) (2009). Web 20 e social networking. Nuovi paradigmi per la formazione. Trento: Erickson.
Gui, M. (eds.) (2013). Indagine sull’uso dei nuovi media tra gli studenti delle scuole superiori lombarde. Regione Lombardia: ISBN: 9878890064265.
ISFOL (2013). Le competenze per vivere e lavorare oggi – Principali evidenze dall’Indagine PIAAC, ISFOL Research Paper 9. Roma, IT: Isfol. Retrieved from http://sbnlo2.cilea.it/bw5ne2/opac.aspx? WEB= ISFL&IDS=19566
Midoro, V. (2007). Quale alfabetizzazione per la società della conoscenza? TD-Tecnologie Didattiche, 41, 15 (2), 47-54. Retrieved from http://www.tdjournal.itd.cnr.it/files/pdfarticles/ PDF41/8_Midoro_TD41.pdf
Morin, E. (2000). La testa ben fatta. Riforma dell’insegnamento e riforma del pensiero. Milano, IT: Raffaello Cortina Editore.
Fini, A., & Cigognini, M.E. (2009). Web 2.0 e Social Networking. Trento, IT: Erickson.
Rheingold, H. (2003). Smart Mobs. Tecnologie senza fili, la rivoluzione sociale prossima ventura. Milano, IT: Raffaello Cortina.
Riva, G. (2010). I social network. Bologna, IT: Il Mulino.
Settis, S. (2012). Paesaggio costituzione cemento. Torino, IT: Giulio Einaudi Editore.
LETTURE CONSIGLIATE
D’Angelo, P. (2001). Estetica della natura. Roma-Bari: Editori Laterza.
Ferri, P. (2011). Nativi Digitali. Milano: Mondadori.
Vallerani, F. & Varotto, M. (eds.) (2005). Il grigio oltre le siepi. Geografie smarrite e racconti del disagio in Veneto. Padova, IT: Nuova Dimensione.
Wenger, E. (2006). Comunità di pratica. Apprendimento, significato e identità. Milano, IT: Cortina.