Learning Paths
Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons CC BY 4.0 Attribution 4.0 International License.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access)
References
Bonelli Majorino P., Gagliardi M., Giordano E. (1995), Metacognizione ed educazione scientifica, in Albanese O., Doudin P. A., Daniel M. (eds), Metacognizione ed educazione, Franco Angeli, Milano, pp. 217-236.
Bonelli Majorino P., Gambini A., Longo C., Giordano E., Portigliotti C., Vegni G. (1996), Didattica delle scienze e comunicazione telematica tra scuole, TD - Tecnologie Didattiche, n. 8/9, pp. 78-87.
Boscolo P. (1986), Psicologia dell’apprendimento scolastico, UTET, Torino.
Cacciamani S. (2002), Psicologia per l’insegnamento, Carocci, Roma.
Didoni R. (2002), Il laboratorio di robotica, TD – Tecnologie Didattiche, n. 27, pp. 29-35.
di Sessa A. (2001), Changing Minds: Computers, Learning, and Literacy, The MIT Press, Cambridge, MA.
Gagliardi M., Grimellini Tomasini N., Pecori B. (1999), L’educazione alla conoscenza scientifica: un percorso che parte da lontano, LFNS - La fisica nella scuola, XXXII, 3, pp. 121- 134.
Grimellini Tomasini N., Segrè G. (eds) (1991), Conoscenze scientifiche: le rappresentazioni mentali degli studenti, La Nuova Italia, Firenze.
Guidoni P. (2001), Problemi di definizione e diffusione dell’innovazione in area scientificomatematica, in Atti del Convegno TED 2001, Genova, 12-14 febbraio 2001, pp. 318-319.
Guidoni P. et al (2002), Il progetto SeCiF: Spiegare e Capire in Fisica, http://pctidifi.mi.infn.it /secif/progetto_secif.htm
Manca S., Sarti L. (2002), Comunità virtuali per l’apprendimento e nuove tecnologie, TD – Tecnologie Didattiche, n. 25, pp. 11-19.
Mazur E. (1997), Peer Instruction: A User’s Manual, Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ.
Meltzer D. E., Manivannan K. (2002), Transforming the lecture hall environment: the fully interactive physics lecture, American Journal of Physics, 70 (6), June 2002, pp. 639-654.
Midoro V. (2002), Dalle comunità di pratica alle comunità di apprendimento virtuali, TD – Tecnologie Didattiche, n. 25, pp. 3-10.
Papert S. (1984), Mindstorms. Bambini, computers e creatività, Emme, Milano.
Pontecorvo C. (1992), Apprendimento, in Enciclopedia delle scienze sociali, Istituto della Enciclopedia Italiana, Roma, vol. 1, pp. 265-276.
Pontecorvo C., Ajello A. M., Zucchermaglio C. (1991), Discutendo si impara. Interazione sociale e conoscenza a scuola, La Nuova Italia, Firenze.
Resnick M., Berg R., Eisenberg M. (2002), Beyond Black Boxes: restituire trasparenza e estetica all’indagine scientifica, TD – Tecnologie Didattiche, n. 27, pp. 5-20.
Terzi I. (1995), Il metodo spaziotemporale, Ghedini, Milano. von Glaserfeld E. (1989), Cognition, construction of knowledge and teaching, Synthese, 80, pp. 121-140.