Towards a "modular schools"
Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons CC BY 4.0 Attribution 4.0 International License.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access)
References
Ministero Pubblica Istruzione, (a cura di), Regolamento dell’Autonomia delle istituzioni scolastiche (DPR. n. 275, 8 marzo 1999).
AA. VV., (2000), Percorsi, modelli, strumenti, C.P.E., Modena.
Blankertz H., a cura di, (1977), Teorie e modelli della didattica, Trad. it., Armando, Roma.
Brigida M., (1992), L’alternanza studio-lavoro. Progettazione e gestione di un percorso didattico, Zanichelli, Bologna.
Dominici G., (1998), Manuale dell’orientamento e della didattica modulare, Laterza, Bari.
Dominici G., (1997), La programmazione didattica. La progettazione modulare, Università di Roma Tre - Dipartimento di Scienze dell’Educazione, Roma.
Domenici G., Cajola L., Quagliata A. (elaborazione elettronica Rizzo A.), Programmazione didattica e progettazione modulare - CD, Progetto Copernico - Dipartimento di Scienze dell’Educazione dell’Università di Roma Tre - MPI Direzione Generale Istruzione Tecnica, Scientific and Educational Management Srl., Roma 1997.
Fodor, J., (1988), La mente modulare, Il Mulino, Bologna.
Margiotta G., (1997), Riforma del curricolo e formazione dei talenti, Armando, Roma.
Midoro V., (1994), Per una definizione di apprendimento cooperativo, in TD tecnologie didattiche, n. 4, Ed. Menabò, Ortona, pp. 5-8.
Joseph D. Novak (1989), in Novak Gowin, Imparando ad imparare, SEI, Torino.
Parnas D., (1972), On the criteria to be used in decomposing systems into modules, in CACM. Vol. 14, no 1, April 1972, pp. 221-227.
Roger S. Pressman, (1987), Software engineering - A practitioner’s approach, Second edition, McGraw-Hill Book Company.
Rogers E., (1995), Diffusion of innovations, The Free Press, New York.
Senni P., (a cura di), (2000), Individualizzazione - Percorsi di lavoro, I.R.R.S.A.E. Emilia Romagna.
Tartarotti L., (1981), La programmazione didattica - Fasi criteri e metodi, Giunti e Lisciani Editori, Teramo.
Quartapelle F., (1999), Proposte per una didattica modulare, Franco Angeli, Milano.
Vygotsky L.S. (1978) Mind in society: the development of higher psychological processes (M. Cole, V. John-Steiner, S. Scribner, E. Souberman, Trans.), Cambridge, MA: Harvard University press.