Giorgione and the mystery of water: an art history webquest
Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons CC BY 4.0 Attribution 4.0 International License.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access)
References
Banzato M., Minello R. (2002). Imparare insieme: laboratorio di didattica dell’apprendimento cooperativo. Roma: Armando.
Dodge B. (1995). WebQuests: a technique for Internet-based learning. Distance Educator, 1(2), pp.10-13.
Dodge B. (2002). WebQuest Taskonomy: a Taskonomy of tasks. URL: http://edweb.sdsu.edu/Webquest/taskonomy.html (ultima consultazione settembre 2010).
Federle G., Stefani C. (2005). Web-Quest: ricercare a più voci. TD Tecnologie Didattiche, 34, pp.55-63.
Ferraris M. (2003). Navigare nel WWW a scuola: ma per andare dove?. TD Tecnologie Didattiche, 28, pp.29-41.
Gardner H.(1991). Aprire le menti. La creatività e i dilemmi dell’educazione. Milano: Feltrinelli.
Meli V. (2009). La scuola come comunità di pratica. Web.it. Il Giornale dell’elearning, 2. URL: http://www.wbt.it/index.php?pagina=780 (ultima consultazione settembre 2010).
Midoro V. (2002). Dalle comunità di pratica alle comunità di apprendimento virtuali. TD Tecnologie Didattiche, 25, pp. 3-10.
Mason E.J., Mönks F.J. (2000). Developmental psychology and giftedness: theories and research. In K.A. Heller, F.J. Mönks, R.J. Sternberg, R.F. Subtonik (eds.). International Handbook of Giftedness and Talent, Second Edition. Oxford: Elsevier, pp. 141-156.
Nonaka I., Takeuchi H. (1995). The knowledge creating company. Oxford: University Press; tr. it. (1997) The knowledge creating company. Milano: Guerini e Associati.
Wenger E. (1998). Communities of practice: learning, meaning and identity. New York: Cambridge University Press; tr. it. (2006). Comunità di pratica. Apprendimento, significato e identità. Milano: Raffaello Cortina.
Vygotskij L. (1974). Storia dello sviluppo delle funzioni psichiche superiori e altri scritti. Torino: Giunti.
Vygotskij L. (1990). Pensiero e linguaggio. Roma: Laterza.
LETTURE CONSIGLIATE
Banzato M. (2002). Apprendere in rete. Torino: UTET.
Gagliardi R. (2007). Webquest e intelligenze multiple. In A. Carletti, A. Varani (a cura di). Ambienti di apprendimento e nuove tecnologie. Nuove applicazioni della didattica costruttivista nella scuola. Trento: Erickson, pp. 340-353.