Social constructivism and community building: a model for the integrated training
Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons CC BY 4.0 Attribution 4.0 International License.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access)
References
Bianco S., Bortolato P., Cantaro S. (2002), Comunicazione multimediale e costruzionismo, CUOA Rivista, anno XI, n. 1.
Calvani A. (1998), Ricerca azione on line, nuovi modelli per l’innovazione e sperimentazione educativa, TD - Tecnologie Didattiche, n. 15, Menabò, Ortona, pp. 27-42.
Costa G., Giacomon P. L. (2002), Net Learning: un rivoluzione annunciata, CUOA Rivista, anno XI, n. 1. Dougiamas M. (1998), A journey into Constructivism, http://dougiamas.com/ writing/constructivism.html p.10.
Jonassen D. H. (1994), Thinking Technology, Toward a Constructivistic Design Model, Educational Technology, XXXIV, Aprile, pp. 34-37.
Ligorio B. (1994), Community of Learners, TD - Tecnologie Didattiche, n. 4, pp. 22-39.
Manca S., Sarti L. (2001), Il rapporto tra comunità virtuale e apprendimento, in Biolghini D. (a cura di), Comunità in rete e Net Learning: Innovazione dei sistemi organizzativi e processi di apprendimento nelle comunità virtuali, ETAS Libri, Milano.
Manca S., Sarti L. (2002), Comunità virtuali per l’apprendimento e nuove tecnologie, TD - Tecnologie Didattiche, 25, Menabò, Ortona, pp. 12-15, n. 1.
Midoro V. (2002), Dalle comunità di pratica alle comunità di apprendimento, TD - Tecnologie Didattiche, n. 25, Menabò, Ortona, pp. 3-10.
Papert S. (1991), Preface, In: I. Harel & S. Papert (Eds), Constructionism, Research reports and essays, 1985-1990, p. 1, Norwood NJ.
Pontecorvo C., Aiello A. M., Zucchermaglio C. (a cura di) (1995), I contesti sociali dell’apprendimento: acquisire conoscenza a scuola, nel lavoro, nella vita quotidiana, Ambrosiana, Milano.
Trentin G. (2000), Dalla formazione a distanza alle comunità di pratica attraverso l’apprendimento in rete, TD - Tecnologie didattiche, n. 20, Menabò, Ortona, pp. 21-29.
Varisco B. M. (2002), Costruttivismo socio culturale. Genesi filosofiche, sviluppi psico-pedagogici, applicazioni didattiche, Carocci, Roma.
Wenger E. (1998), Communities of Practice: Learning, Meaning, and Identity, Cambridge University Press, New York.